recent posts

banner image

Dedemin Hikayeleri; Benim Baltam Hangisi?

 Yahya Hamurcu

Dışarıda bardaktan boşalırcasına yağmur yağıyordu. Kendimi yorgunluktan eve zor atmıştım. İşe başladığımdan beri her gün bir öncekinden daha fazla yoruluyordum. Buna rağmen performansım git gide daha da düşüyordu. Son iki haftadır açığımı kapatabilmek için izin günlerimi de kullanmamıştım. O nedenle artık kemiklerim sabahları uyanırken sızlamaya başlamıştı. Akşam yemekte kaşığı tutarken bile elim titriyordu. Ben bu durumu düşünürken dedem endişeli bir ifadeyle sordu: 

-Hayırdır evlat yorgun ve keyifsizsin ne oldu son günlerde seni hep düşünceli görüyorum.

Ben de kendi problemlerimle dedemin canını çok sıkmamak için sadece ;“Ne olsun dedeciğim, işler biraz yoğun ben de istediğim performansı sergileyemiyorum” dedim. 

Yüz ifadem çok inandırıcı olmamış olacak ki “Gel bakayım dizimin dibine, sana bir oduncunun hikayesini anlatayım” dedi. Uzun zamandır dedemden bir hikaye dinlememiştim, iyi gelir diye hemen geçtim yanına…

Günlerden bir gün, dağların arasında bir köyde, köyün zenginlerinden birinin bir oduncuya ihtiyacı olmuş. Çok geçmeden civar köylerden gücü kuvveti yerinde birini bulmuş. Adam ilk günden oduncuyu ormanlık alana götürmüş ve “Akşama kadar bu alandan ne kadar ağaç kesebilirsen kes. Ona göre ödeme alacaksın” demiş. Oduncu da akşama kadar on sekiz ağaç kesmiş. Patron bu işten çokça memnun kalmış ve oduncuya güzel bir ücret vermiş. Elbette oduncu ertesi gün işe keyifle gelmiş, başlamış odun kesmeye. Fakat saatler çalışmasına rağmen sadece on ağaç kesebilmiş. Neyse demiş yarın daha fazla çalışırım daha fazla keserim, ücretimi tam alırım. Ertesi gün daha da fazla çalışmış ama yine ne görsün sadece sekiz ağaç kesebilmiş. Dayanamamış, akşam patronunun yanına gitmiş. “Çok özür dilerim neden böyle oluyor anlayamadım aynı saatlerde aynı gayretle çalışıyorum ama her seferinde daha az ağaç kesiyorum, çok üzgünüm” diye açıklama yapmaya çalışmış. Patron ilk önce samimi çalışanı oduncuya, sonra da elindeki baltaya bakmış. “Peki baltanı her gün ilk günkü gibi bileyip keskinleştiriyor musun?” demiş. Adam elindeki baltaya ve patronuna bakmış ve gülümseyerek yanından ayrılmış…


Akşam yatağa oduncuyu düşünerek girdim. Oduncunun baltası vardı. Peki benim neyim vardı? Marifetim, becerilerim, ilmim ve bunların bana kattığı disiplinim benim için oduncunun baltasına eşdeğerdi.. Dönüp kendimi değerlendirdiğimde sadece o günü çıkarmaya odaklandığımı fark ettim. Sadece bir önceki günden daha çok müşteri bağlamaya çalışıyordum ama ilerisini hiç düşünmüyordum. Müşterilerin ve işyerinin gerçek ihtiyacı neydi, hiç üzerine kafa yormak aklıma gelmemişti. Ya da beni başarıya ulaştıracak marifetlerime yani baltama odaklanmıyordum. Ne işyerini ne de kendimi geliştirmeye çalışmamıştım.

“Evet” dedim içimden “Şimdi oldu.” İnsan kendine yatırım yapmaktan ve marifet edinmekten vazgeçmemeli. 

Kendisini yeterli görmemeli..

Her günü bir önceki gününden daha iyi olmalı… 

İşte insan böylece bu hayattaki amacına yani mutlu ve başarılı olmaya biraz daha yaklaşabilirdi.. 

Hem kim istemez ki mutlu ve başarılı olmayı?

Peki mutlu ve başarılı olmak amacıyla ne kadar kendimize yatırım yapıyoruz ve bilmediğimiz gerçekleri öğrenmek için vakit ayırıyoruz?

  &

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, gerçeklikle beslenen bir strateji ilmidir.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi; insanın gerçek amacını amaç edinmiştir…
Kim Kimdir ile başlayan, İlişkilerde Ustalık ve Başarı Psikolojisi ile devam eden programları; insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

"İnsanoğlu, yeryüzünde var olduğundan beri
En büyük dostu ve düşmanı hiç değişmedi. 
Aynadaki kişi...
Tek başına neler yapabileceğini keşfet!" 


Dedemin Hikayeleri; Benim Baltam Hangisi? Dedemin Hikayeleri; Benim Baltam Hangisi? Reviewed by Deneyimsel Tasarım Öğretisi on Şubat 26, 2024 Rating: 5

13 yorum:

  1. İnsanın önce kendini tanımaya, elindekileri anlamaya ihtiyacini anlatan güz bir yazı olmuş... kaleminize sağlık 🌷

    YanıtlaSil
  2. İnsan kendine yatırım yapmaktan ve marifet edinmekten vazgeçmemeli.

    Ya da Kendisini yeterli görmemeli..

    Çok keyifli bir yazı teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Neden kendimi geliştireyim? Ne güzel yaşayıp gidiyoruz kafamızı bulandırmayın diyenlere kısa, öz,net,samimi bir yazı…

    YanıtlaSil
  4. Kaleminize sağlık... Baltamı bileylerek her yeni güne başlamak niyetiyle...

    YanıtlaSil
  5. Kaleminize sağlık. Ne güzel anlatmışsınız. İnsan kendini tanımalı, marifetlerini bilmeli. Kendi güçlü yönlerini ortaya koymalı ve zayıf yönlerini geliştirebilmeli. Dününden iyi olmak ve ihtiyaca göre marifet kazanmak için bilinç vermeli. O zaman kendini yetersiz görmeden yapması gerekene ihtiyaca odaklanabilir, hedeflerini belirleyip işe koyulabilir. Mutlu ve başarılı olmak için çok kıymetli stratejiler. Çok teşekkürler💐

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel ifade etmişsiniz, kendimizi geliştirmeyi ihmal ediyoruz, harika bir farkındalık oldu, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Kendimizi yeterli görüyor olmaktansa yeni şeyler katmanın önemini hatırlatan güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık Teşekkürler 🌺

    YanıtlaSil
  8. Hayatta her şey kendini geliştirme ve ileri gitme üzerine kurulu. Kendi hayatımızda da bu marifeti sağlamalıyız... teşekkürler, çok güzel bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
  9. Anı, günü kurtarmaya çalışan insan.. :) Yanlış yere odaklandı, yanlış yerde oyalandı, enerjisini gereksiz şeylerde harcadı...
    Evet yoruluyordu, bedel ödüyordu... Ama mesele bu değildi...kimse ondan bunu beklemiyordu... Önce doğru hedefi belirlemek, ona yönelik hamleler... İşte beklenen buydu ... Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Zeynep Dilara6 Mayıs 2024 09:40

    Ne güzel bir anlatım... İnsanın kendini fark edememesi... Anlık olarak çözümler bulması... Düşünmeye ihtiyaç var :) ihtiyacı fark etmeye ihtiyaç var :) kaleminize sağlık 🤍

    YanıtlaSil
  11. Ne çok unuttuğumuz bir şey kendimizi geliştirmek daha iyiye taşımak. Öyle meşgulüz ki çevremizdeki eşyaları veya insanları değiştirmeye çalışmakla. Kendimizi ne çok unutuyoruz. Şımartmak için değil daha güçlü ve merhametli insana kendimizi dönüştürebilmek için.
    O zaman insan daha mutlu ve başarılı olabiliyor.

    YanıtlaSil
  12. İnsan ancak yaptığı işe bir değer katarsa onda başarılı olabiliyor… yoksa robottan ne farkımız kalır değil mi? İşte o zaman yapay zeka insanları işinden edebilir :)

    YanıtlaSil
  13. Daha bugün üzerinde düşündüğüm bir konu.. Bazen yapılacak listesi o kadar kabarık oluyor ki, insan o günü "atlatmaya" bakıyor.. Ancak ilerleyemediğini üzerinde zaman geçince anlıyor.. Daima kendinin daha "iyi" versiyonu olmaya gayret eden herkesin farkındalık yaşayacağı bir yazı, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.