recent posts

banner image

Ah İstanbul

Yahya Hamurcu

Ah İstanbul!

Ne hayallerle gelmiştim sana.  

Güzel bir işim olacak, aşkı bulacaktım…

Arkadaşlar, fırsatlar...

Biliyor musun? 

En çok da sana âşıktım.

Şairlere ilham olan manzarana… 

Tarih kokan caddelerine…

Sende olan fırsatlara…

Dillere destan güzelliğine âşıktım.  

Ey İstanbul!

Mutluluğun da aşırısı sende, mutsuzluğun da…

En iyi insanlar da sende, en kötü insanlar da…

Huzur da sende, huzursuzluk da… 

Ama şikâyet etmiyorum. 

Sana kızgın ve kırgın da değilim. 

Çünkü mesele sen değil, benim. 

Delilik nedir biliyor musun? 

Gerçi az deli görmedin, en iyi sen bilirsin.

Delilik sürekli şehir değiştirip bu kez farklı olacak demek…

Ya da sürekli insanlara aynı davranıp bu kez nankör olmayacağını gözlemek…

Delilik aynı davranışları yapıp farklı sonuçlar beklemektir. 

Ey İstanbul! 

Kim suçlu? Bilen mi? Bilmeyen mi?

Yüzmeyi bilip denizden keyif alan mı?

Yüzmeyi bilmediği için denizden korkan mı?

Ama ben bilemedim, öğrenemedim senle yaşamayı.

Belki de öğrenmekti bu…

Sana veda etmek üzereyken anladım

Mesele -mış gibi yapmak değil, bilmediğini kabul etmekmiş. 

Mesele hırslı olmak değil, azimli olmakmış.

Yani sonuca değil, sebeplere odaklanmış.

Kelebek peşinde koşmak değil, kendi bahçende gül yetiştirmekmiş.

&

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, gerçeklikle beslenen bir strateji ilmidir.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi; insanın gerçek amacını amaç edinmiştir…
Kim Kimdir ile başlayan, İlişkilerde Ustalık ve Başarı Psikolojisi ile devam eden programları; insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

"İnsanoğlu, yeryüzünde var olduğundan beri
En büyük dostu ve düşmanı hiç değişmedi. 
Aynadaki kişi...
Tek başına neler yapabileceğini keşfet!" 


Ah İstanbul Ah İstanbul Reviewed by Deneyimsel Tasarım Öğretisi on Aralık 18, 2023 Rating: 5

22 yorum:

  1. Kelebek peşinde koşmak değil, kendi bahçende gül yetiştirmekmiş.✨✨✨

    YanıtlaSil
  2. Kendi bahçemizde güller yetiştirebiliriz umarım yoksa çok kelebek peşinden koşarız..

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten kelebek peşinde koşmakla zaman kayıp etmektense kendi bahçemizde gül yetiştirsek zaten o kelebekler kendi gelecek.

    YanıtlaSil
  4. İstanbul, binbir anının saklandığı bir kutu …

    YanıtlaSil
  5. Doğru sebep oluşturanlardan olmak ümidiyle…

    YanıtlaSil
  6. Belki de öğrenmekti bu ...
    Öğrendikçe delilikler son buluyor:)) Akıl devreye giriyor. Kelebek peşinde koşan akıl, gelip bahçedeki güle konuyor 🌹🦋

    YanıtlaSil
  7. Bazen de sorularla okları kendimize yöneltme cesareti gösterebilmek.

    YanıtlaSil
  8. Şehirlerinde insanlar gibi bir hikayeleri var. Bir sürü hikayenin kesistiği bir şehir istanbul. Doğru sebeplere odaklanıp umarım kendi gül bahçesinde güzel kokan şifa veren gül yetiştirebiliriz.

    YanıtlaSil
  9. Yüzme bilmeden denize girip keyif alanlardanim.. Bu da başka delilik olsa gerek. Yok sa olması gereken bu mu? Delilik... Sevgiler cok güzel bir anlatım olmuş..

    YanıtlaSil
  10. O meselelerin ne olduğunu bastan öğrenebilsek bu da ilimle olacak inşallah

    YanıtlaSil
  11. Ah İstanbul mutluluk da sende, zevk de sende...

    YanıtlaSil
  12. Delilik aynı davranışları yapıp farklı sonuçlar beklemektir.

    YanıtlaSil
  13. Şikayet etmiyorum.
    Sana kızgın ve kırgın da değilim.
    Çünkü mesele sen değil, benim
    Delilik aynı davranışları yapıp farklı sonuçlar beklemektir. .
    Bütün sır bu dizelerde👍🏻

    YanıtlaSil
  14. Öğrenmek...
    Çok önemli gerçekten.
    Ne öğrendim, neden öğrendim...
    Bana ne gibi bir faydası oldu ya da ne gibi bir zararı oldu...

    YanıtlaSil
  15. Azim ve hırs hep karıştırdığımız iki kavram.. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Zevkle okudum yazınızı. Mesele Gül peşinde koşmak değil gül bahçesi yetiştirmek. Denize kızmak değil yüzmeyi öğrenmek. Önümüze çıkan sıkıntılar karşısında şikayet değil çözüm üretmek... Neden ben bu sıkıntıları yaşıyorum yerine nasıl çözebilirim sorusunu sormak... Son nefese kadar bilen değil öğrenen olmak. 🙂Problem çözme marifeti kazandıran eğitimleri için deneyimsel tasarım öğretisine Çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  17. Bu kadar düş kırıklığı yaşanıyorsa beklenti çok yüksekmiş demek ki. Daha gerçekçi hedefler koyarsak mutsuz da olmayız değil mi?

    YanıtlaSil
  18. Kaleminize sağlık inanılmaz keyif aldım okurken❤️

    YanıtlaSil
  19. Kendi bahçemize bakabilsek ne iyi olacak..

    YanıtlaSil
  20. Ahhh ah İstanbul… şikayet etmemek ne güzel bir meziyet olurdu

    YanıtlaSil
  21. Mekanları kutsal yapan nedir? İnsanoğlu hakkını verebildiği sürece bulunduğu yeri ne kadar güzelleştiriyor. Ah güzel İstanbul ❤️

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.