recent posts

banner image

Oyunu Sen Bozuyorsun...


Elleri bomboştu, şehirlerarası otobüs koltuğunda 10 dakikadır oturuyordu. 

En son ne zaman böyle boş bir şekilde, bir kaç dakika da olsa oturmuştu ki?

Hatırlayamadı, çünkü çok uzun zaman olmuştu. Çünkü genelde hareket halinde, bir şeyler yetiştirmeye çalışır, koştururdu... Ve sonunda yorgunken bulurdu kendini. İnsan oturunca yorgunluğunu anlar ya...

Oğlu, otobüse bindirmişti, şehir dışına kız kardeşine gidiyordu..

"İyi oldu, bir yandan sırtım yer gördü biraz" diye içinden geçirmeden edemedi...

Hep böyleydi. Belki üç çocuğunu çok zor şartlarda büyütmenin, yıllarca eşinin ailesinin yanında yaşamanın ona kattığı birşeydi bu; Her acıda ufacık da olsa bir keyif bulmak, belki de kaçışıydı...

Belki bu şekilde dayanabildi o çok çok ve hiç bitmeyecekmiş gibi görünen zor zamanlara...

Bunu da düşünmeden edemedi "niye böyleyim ben? yoksa bu yanımıda mı sevmiyorlar, bu da mı onlara saçma geliyor, beni neden anlamıyorlar? Ben herkesin iyiliği için uğraşıyorum ne yapsaydım, herkesin hatasının peşine mi düşseydim bu zamana kadar, kin mi gütseydim?

Ya da..

Yok yok görmüyorlar onlar, ben ne yaptıysam evim, yuvam, çocuklarım için katlandım...Kötü mü ettim? "


Ne çok kullanırız bu sözü... "Ne yapsaydım?"

Ne yapsaydım? deriz , haklı olduğumuzu ispatlamak için.

"Ne yapsaydım? Bir gecelik aldanmış adam, yuvamı mı yıkayım, yıllarımı çöpe mi atsaydım? Affetmek zorundaydım..."

"Ne yapsaydım? Çocuğumu parkta dövsünler mi, o da kendini korumayı öğrenmesin mi?"

"Ne yapacaktım, göz göre göre sınıfta kalacaktım, kopya çekmek zorundaydım..."

"Ne yapsaydım? Ayağıma gelmiş fırsatı tepse miydim, çok zengin, köklü bir ailesi vardı, bazı çapkınlıklarını da göz yummalıydım yani..."

"Ne yapsaydım, karımı hastane köşelerinde bu hastalığa mahkum bırakamazdım, ameliyat olması için para lazımdı, çalmak zorundaydım..."


İnsanlar aptal oldukları için kandırılmaz. İnsanlar istekleri yüzünden, zaafları, zayıflıkları yüzünden kendilerinin kandırılmasına yol açarlar.

O ilişkinin yasak olmasına itiraz etmezler…

Ama o yasağı neden çiğnediğine haklılık getirmek için ne kadar çok sevdiklerini veya nelerden vazgeçtiklerini veya yaşadığı duyguları ispat olarak sunarlar.

İnsanlar dolandırıcı olmak güzel diye dolandırıcılık yapmaz,

Hırsızlık yapmayı takdir ettiği için hırsızlık yapmaz veya sigara içmek faydalı ve güzel olduğu için sigara içmezler...

İnsanlar isteklerinin önüne geçemezler...

İnsanlar zihnen sigaranın sağlığa zararlı olduğunu anlar..

Bu ilişkinin yanlış olduğunu anlar..

Kopyanın geçici bir çözüm olduğunu anlar..

Çalmanın yanlış olduğunu bilir..

İnsana şiddetten hapiste olan, ceza alanlar, adam bıçaklayanlar...

"Ne yapsaydım?" ile başlayanlar...

Peki, neden ?



Zihin yanlışı, hatayı anlıyorsa, neden yanlış davranışa devam eder?

"Ben çook yüz verdim çok.... Ben ne fedakarlıklar yaptım diye, aniden gözleri doldu" Duygularını hep uçlarda yaşardı zaten... Az önce kızkardeşime gider kafa dinlerim derken, şimdi tekrar evden ayrılışını hatırladı... Son kavgalarını...

"Besle kargayı, oysun gözünü..Kırk yılımı verdiğim adama bak...Ne hatalarını, ne yamuklarını, ne yanlışlarını sineme çektim, ne eksik yerlerini tamamladım..." diye giden evlilikler...


Bizler yanlışı neden affederiz?

Affeder miyiz?


Bir ilişkide yanlışı affetmek ile yanlışı desteklemek arasındaki davranışsal tepkileri bilmiyorsak ne olur?

Bir ilişkide iyilik ne demek, kötülük ne demek?

Görev ne demek, sorumluluk ne demek? Taviz ne demek, jest ne demek bilmiyorsak...

Bir ömür harcadığımız evliliğimizi neden yürüttüğümüzü bilmiyorsak...

Karşımızdakinin bize neden yanlış yaptığını çözemediysek...

Karşımızdakine neyin iyi gelebileceğini, neyin onu şımartabileceğini bilmiyorsak...

Neden affetmemiz gerektiğini ve neden affettiğimizi... Üç yıl boyunca affedip de bugün neden affetmediğimizi bilmiyorsak, neden barıştığımızı bilebilir miyiz? Barışabilir miyiz?

Bir ilişki neden devam eder, etmeli? Neden bitmeli?

Anlaşmamız neden var ve artık neden yok? 



Bunları tanımlayamadan, içinde olduğumuz problemi tanımlayamadan; 'Neden otobüsün koltuğundayız ve hangi yöne gidiyoruz?' anlayabilir miyiz?

Neden gittiğimizi bilmezsek, neden geri döndüğümüzü bilebilir miyiz?

Ve döndüğümüzde bir etkimizin olması için yokluğumuzun bir etkisi olması gerekmez mi? O zaman bıraktıklarımızı daha olgun, daha yetişmiş bulabiliriz... O zaman yetiştirmiş oluruz...

Bize yanlış yapan insanı nasıl yetiştirebiliriz? Nasıl değer kazanırız ve kaybederiz? İnsan ilişkisinde yetiştiremez ise o ilişki bozulur ve biter. İnsan ilişkisinde ihtiyaç görmez ise o ilişki bozulur ve biter...İnsan ilişkilerinde güçlü olmadıkça bu hayatta başarılı olamaz ve ihtiyaç görmedikçe güçlü ve etkili olamaz...

Peki, biz etkili ve güçlü ilişkilerimiz olması için ne yapabiliriz? Nerde doğru nerede yanlış konumda olduğumuzu nasıl tespit ederiz?

“İlişkilerde Ustalık” Seminer lerinde işlenen ilişkilerin yasalarını idrak ettiğimizde çok şey değişebilir... Çünkü anlayınca çok şey değişir bu hayatta...

Seminerlerimizde bulunmak ve gerçekleri anlamak dileğiyle..

 

Oyunu Sen Bozuyorsun... Oyunu Sen Bozuyorsun... Reviewed by Deneyimsel Tasarım Öğretisi on Ekim 31, 2022 Rating: 5

56 yorum:

  1. Ya doğru bildiğimiz gerçek değilse? Emeğinize sağlık düşünmemizi ve sorgulamamizi sağlayan bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Kaleminize sağlık, teşekkürler 🌺

    YanıtlaSil
  3. Neyi neden yapıyoruz? Her ne yapıyorsak bunu dusunerekmi tartarak mi yapıyoruz? Hayatımızdaki problemlere bakalım ve hiç kimseyi suçlamadan düşünelim isteklerimin sonucumu bu

    YanıtlaSil
  4. Sizi çok sıkı takip ediyoruz . Cok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  5. Harika bir yazı olmuş. İlişkide ustalık programı na olan ihtiyacı çok güzel anlatmış çok etkiledi beni ve aynen katılıyorum. Herkesin herkesin bu eğitime su hayatta ihtiyacı var. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Sayenizde ilişkilerimiz toparladı...eğitimleriniz ile ne güzel yol alıyoruz. .iyi ki varsınız ....

    YanıtlaSil
  7. İnsanlar aptal oldukları için kandırılmaz. İnsanlar istekleri yüzünden, zaafları, zayıflıkları yüzünden kendilerinin kandırılmasına yol açarlar.

    YanıtlaSil
  8. Düşündüren bir yazı olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ne yapsaydım.. fırsatı mı tepseydim ? İnsan kendine yapıyor hep..

    YanıtlaSil
  10. İnsanların kandırılmasi ve İnsanlar istekleri zaafları, zayıflıkları arasindaki baglantiyi veren yazarın emeğine saglik

    YanıtlaSil
  11. Emeğinize kaleminize sağlık:) ilişkilerde nasıl da hatalar yaptığımızı düşündüren çok güzel bir yazı maşallah

    YanıtlaSil
  12. İnsanın kendini görebilmesini anlatan çok güzel bir yazı,emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Her seçim, başka birçok şeyi seçmemektir. İnsanın ilk seçimleri çok basittir. Ama insan ilk seçimlerinde ne olacakki der, küçümser...

    YanıtlaSil
  14. "İnsanlar aptal oldukları için kandırılmaz. İnsanlar istekleri yüzünden, zaafları, zayıflıkları yüzünden kendilerinin kandırılmasına yol açarlar." Gerçekten çok güzel bir tespit, isteklerimizi kontrol edebilsek aslında problemlerimizide kontrol edebileceğiz, emeğinize sağlık 👏

    YanıtlaSil
  15. İnsan neyi neden yaptığını bildiğinde doğru sebepler oluşturabiliyor.
    Emeğinize sağlık Çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  16. Belli ki biz sadece istenmeyen davranışın varlığına tahammül ediyoruz... o davranışı düzeltmek yerine

    YanıtlaSil
  17. Anlatim tarzınız ne kadar samimi geldi bana hiç bunalmadan bir solukta okuyuverdim😊Elinize emeğinize yüreğinize sağlık.Devami gelsin faydalanalim ins,😊

    YanıtlaSil
  18. Zihin yanlışı, hatayı anlıyorsa, neden yanlış davranışa devam eder? cok etkileyici bi yazi cok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Bir ilişkide yanlışı affetmek ile yanlışı desteklemek arasındaki davranışsal tepki ne?
    Ne kadar güzel bir tespit... En büyük farkındalık burası aslında... Taviz burada başlıyor

    YanıtlaSil
  21. Bir yolculuğa çıktık. Hangi yolu kullanıcaz?
    Doğru olanı mı?
    Yanlış olanı mı?

    YanıtlaSil
  22. "Ne yapsaydım? ' larımızı düzeltebilme imkanı her an mümkün yeterli istelim. Kaleminize sağlık çok güzel bir yazı olmuş. 🌺

    YanıtlaSil
  23. Güzel bir yazı, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Ellerinize sağlık 🙂 Doğru zannedip yaptıklarımız bizi hangi yola çıkarıyor...

    YanıtlaSil
  25. insan en büyük zararı aslında kendine veriyor kesinlikle bu doğru dediğimiz çokk yanlışımız var belkide ? çok faydalı ve geliştirici seminerler .emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  26. Rabbim ilmimizi arttırıp uygulama nasip etsin inşallah 🤲

    YanıtlaSil
  27. Emeğinize sağlık ne kadar doğru yazılmış insanı göremediği hatalarını anlamasına düşünmesine idrakına yönlendiriyor çok teşekkürler …

    YanıtlaSil
  28. Emeğinize, kaleminize sağlık, çok faydalı bi yazı olmuş. Rabbim idrak edenlerden eylesin.

    YanıtlaSil
  29. ‘Ne yapsaydım ?’ yanlışa bile bile devam mı etseydim …🐣

    YanıtlaSil
  30. Güzel ve etkileyici bir yazı. Emeğiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  31. Düşündürücü bir yazı olmuş, emeğinize sağlık... Gerçek mi yoksa sahte mi? Ayrım nerde başlar?..

    YanıtlaSil
  32. Çok güzel bir yazı.. Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  33. İnsan kendisini kandırmaktan vazgeçip hayatının sorumluluğunu üstlendiğinde basamak atlayabiliyor ancak ;)

    YanıtlaSil
  34. "Bu gidiş nereye?" ayeti çağrıştı birden. Yolcusu olduğumuz otobüs nereye varacak? Bu yolculuk elbet bitecek. Nasıl bitecek, hangi yollardan geçerek, nereye ulaşarak bitecek? Memnun muyum gittiğim yoldan? Düşündürücü bir yazı olmuş, kaleminize bereket, iyi ki varsınız🎀

    YanıtlaSil
  35. Ne kadar güzel anlatılmış, emeğinize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  36. Çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  37. Otobuse neden bindiğini ne tarafa gidecegini bilenlerden oluruz inşallah kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  38. İnsana farkındalık becerisi kazandırabilecek şahane bir yazı. Olayları yaşarken idrak edemiyoruz çoğu kez. Çünkü bu esnada zihnimiz meşgul ve karışık olabiliyor. Zaaflarımız, duygularımız ve isteklerimizle hata yapabiliyoruz. Bitmiş yaşanmışlıkların üzerine düşünürken de geç kalmış oluyoruz. Bize kalan, telafisi olmayan hüzünlü zaman kayıpları oluyor.

    YanıtlaSil
  39. Seçimlerimizi nasıl gerçeğe uygun yapabiliriz? Bu soruya yanıt veren, güzel yazı için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  40. Aslında her insan gerçeği biliyor, ama bir ilizyon içerisindeyiz. Omuzun isteklerine meylettiğimiz sürece gerçeği duyma hak edişimiz olmuyor

    YanıtlaSil
  41. “İnsanlar aptal oldukları için kandırılmaz. İnsanlar istekleri yüzünden, zaafları, zayıflıkları yüzünden kendilerinin kandırılmasına yol açarlar.”

    YanıtlaSil
  42. Çok güzel bir yazı.Kaleminize sağlık 🤍

    YanıtlaSil
  43. İlişkilerimize yüklediğimiz yanlış anlamlar ve bu hayatta ne için varolduğumuzu unuttuğumuz için geldiğimiz noktalar tek tek ne güzel anlatılmış. Sağolun varolun…

    YanıtlaSil
  44. Ne kadar kolay söylüyoruz. Ya ne yapsaydım? İnsanın hatasına kılıf bulması gerçekten çok kolay. İnşallah gerçekleri görecek ve kabul edecek cesarette oluruz 🌻 kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  45. İnsan kandırılmayı hakediyor

    YanıtlaSil
  46. İsteklerimizi kontrol edebilsek kandırılmayız çok doğru tespit👍

    YanıtlaSil
  47. zihin yaptığının hata olduğunu anladıktan sonra hala yapmaya neden devam eder.
    Güzel soru... Yaptığımız hataları fark etmeyi sonra da düzeltmeyi nasip etsin Rabbim...

    YanıtlaSil
  48. Bizde affetmek büyüklüktür diye bir anlayış var ama demek ki her şeyi affetmek büyüklükse değil bazen acizliklerimizden kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
  49. Neden gidiyorsun? Nereye gidiyorsun anlamadan yolun ne önemi var?✨ Çok güzel bir anlatım olmuş. 💐

    YanıtlaSil
  50. Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  51. Her şeyin bir sebebi var. Seni yıkmayan, güçlenmen içindir. Ağaç her rüzgarda, kökleriyle toprağa daha sağlam tutunur. “Ne yapabilirdim?” Yaptıkların işe yaramadıysa, ısrar etme. 100 kez işe yaramadı, 101.’yi neden yapıyorsun. Belki çözüm zıttında gizlidir! Emeğinize sağlık👏👏👏

    YanıtlaSil
  52. Emeğinize sağlık okurken düşündüren bir yazı olmuş, teşekkür ederiz..

    YanıtlaSil
  53. İnsanlar aptal olduğu için değil, istekleri yüzünden kandırılır..
    Çok doğru
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  54. İlişkiyi yaşarken, ilişkiyi bilerek yaşamanın ne kadar önemli olduğu çok güzel anlatılmış… Bilen olabilmek… Emeğinize sağlık…

    YanıtlaSil
  55. İnsanı okurken düşündüren çok güzel bir yazı olmuş...ALLAH bedellerinizi kabul etsin...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.