recent posts

banner image

Deneyimsel Tasarım Öğretisi’nin Bağımlılıklardan Kurtulmaya Katkısı Nedir?




Deneyimsel Tasarım Öğretisi kavramların gerçek anlamlarını aktarır. Insan duyduğunu bildiğini zanneder. Insan çocuğuna saçını süpürge eder. Ilişkide olduğuna verdikçe verir, ‘Ben seviyorum’ der. Yaptıkça yapar, verdikçe verir. Kendi dahil kimseyi de mutlu edemez. Yaptıkları karşılığını bulamaz. Insan yasaları bilmediğinde kendi zannettiği dünyasında yanlışını doğru zanneder. Ve hatalarını büyütür. Yaptıklarını sevgisinden yaptığını zanneder ve ne yapıyorsa daha fazlasını yapar. Ve hiç bir şey hayalindeki sonuca varamaz. Hep daha fazlasına ihtiyacı olur. Ve bu sevgi değildir. Bu o kişisiz, veya o nesnesiz yapamamaktır. O her ne ise, insanın hayatının zenginliğinden alıp tek bir alana hapis eder. Mutlu olmak için peşinden koştuğu ama bir türlü anlayamadığı mutsuzluklar yaşatır. En gizli yerlere saklanmış bağımlılıklarını deşifre eder. Yani bu bağımlılıktır. “O olmadan asla olmaz” denildiği yerdir. Kimse bağımlı olduğu bir konuda ‘bağımlıyım’ demez.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi; insanın bağımlıklarla ilgili kendi zihnindeki yanılgıları fark ettirir. Günlük alışkanlıkları, olmazsa olmazları, telefonu, kahvesi, çayı, sigarası, sevgilisi, o olmadan asla dediği her şeyin bir bağımlılık olabileceğini fark ettirir. Ve o bağımlılıklardan kurtulabileceği stratejileri, uygulayabileceği stilde aktarır. Deneyimsel Tasarım Öğretisi; mutlu olmanın asıl yolunun isteklerine muhtaç olmak ya da olmamakla ilgili olmadığını anlatır. Insanı özgürleştirir. Bunun yolunu gösterip yöntemini sunar.


Deneyimsel Tasarım Öğretisi’nin Bağımlılıklardan Kurtulmaya Katkısı Nedir? Deneyimsel Tasarım Öğretisi’nin Bağımlılıklardan Kurtulmaya Katkısı Nedir? Reviewed by Deneyimsel Tasarım Öğretisi on Kasım 14, 2019 Rating: 5

1 yorum:

  1. DTÖ ile yolum NASP seminerlerinde kesişti. Günde 1,5 litre kola içerken, şekerden özgürleştim. Ardından İU ve BP eğitimleri şansım da oldu. Emeği geçen, temas eden herkese minnettarım.
    Yaratılışa inancım vardı zaten. Ama eğitimler sonunda ailemle, işimde, evimde, ilişkilerimde daha huzurlu ve dengede olduğumu fark ediyorum. Üretmenin keyfini, ertelememenin konforunu yaşıyorum. Kendimi, çevremi daha iyi algılamaya başladım, kırılganlıklarım azaldı, öfkelenmiyorum ya da kontrol edebiliyorum. Sadece dinleyerek bir çok kişiye yardım edebiliyorum. 
    Sonsuz teşekkür ediyorum. Umarım çok insanın yoluna çıkar ve dünyamız güzelleşir.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.